KOMENTARZ SYNOPTYKA
z dnia
Oś górnego klina w polu geopotencjału głównych powierzchni izobarycznych przyjmuje równoleżnikowe położenie, klin wyżowy przesuwa się na południe, umożliwiając tym samym stopniową zmianę cyrkulacji na strefową.

Jeszcze tylko dzisiaj południowa część kraju będzie znajdować się w ciepłym powietrzu zwrotnikowym, za frontem chłodnym, który przemieszcza się wraz z zatoką znad Niemiec napłynie nieco chłodniejsze powietrze polarno morskie. W strefie frontu, szczególnie na południowym wschodzie kraju, gdzie kontrasty termiczne będą największe można spodziewać się wystąpienia burz, jednak już nie tak gwałtownych jak kilka dni temu, a na znacznym obszarze kraju przelotnych opadów. Przemieszczanie się frontu i związanych z nim zjawisk śledzimy na zdjęciach satelitarnych i zobrazowaniach systemu radarowego (www.pogodynka.pl/polska/radary). Zmianę cyrkulacji przy powierzchni ziemi podczas przechodzenia frontu możemy obserwować na naszych prognostycznych mapach linii prądu i temperatury. W nocy i nad ranem, w strefie podwyższonej wilgotności, tam gdzie na froncie wystąpiły opady pojawi się mgła i zamglenie, które szybko zanikać będą po wschodzie słońca.

CHEMTRAILS vs. CONTRAILS

Poszukując w sieci zdjęć smug kondensacyjnych (ang. contrails – condensation trails) znalazłem ich całe mnóstwo, lecz pod hasłem „chemtrails” – smug chemicznych. Okazuje się, że istnieje ogromna rzesza zwolenników kolejnej spiskowej teorii dziejów, zakładającej że istnieje supertajne sprzysiężenie rządów, tajnych agencji, naukowców i specjalistów od tzw. geoinżynierii. Jego celem jest nie tylko modyfikacja klimatu i pogody zapobiegająca zmianom klimatycznym, lecz także wprowadzanie mutacji genetycznych mających na celu zmniejszenie ludzkiej populacji, wpływu na ludzką psychikę, aż do jej zdalnego sterowania i całkowitego zawładnięcia ludzkością. W tym celu samoloty rozpylać mają na dużych wysokościach specjalnie dobrane chemikalia, które nie tylko zmniejszą dopływ promieniowania słonecznego do powierzchni ziemi, lecz także mają destrukcyjny wpływ na człowieka. Obserwowano również, że „….wkrótce po ich przelocie – powstawały niespodziewanie potężne chmury deszczowe i niebawem występowały nadzwyczaj obfite opady”( zatruteniebo.wordpress.com/2010/06/04... są przyczyną powodzi i innych klęsk żywiołowych. Smugi chemiczne były nawet w 2011 r. przedmiotem interpelacji poselskiej (patrz odpowiedź MŚ: orka2.sejm.gov.pl/IZ6.nsf/main...

Setki i tysiące zdjęć i filmików obrazujących ową „zbrodniczą” działalność rządów są niczym innym jak zdjęciami smug kondensacyjnych, powstających w sprzyjających warunkach za samolotami w wyniku spalania paliwa lotniczego. Są one oczywiście „chemiczne”, gdyż powstają w wyniku reakcji chemicznej spalania węglowodorów zawartych w paliwie lotniczym, a efektem spalania są dwutlenek węgla i para wodna. Warto podkreślić, że paliwo lotnicze (nafta lotnicza) zawiera znacznie mniej różnych „polepszaczy” niż paliwa samochodowe. Proces spalania w silniku odrzutowym powoduje oczywiście powstawanie również pewnej ilości tlenków azotu, jako reakcji atmosferycznego azotu i tlenu, tlenku węgla i siarki oraz nie spalonych węglowodorów, mogących wpływać na warstwę ozonową.

O mechanizmie powstawania smug kondensacyjnych napisano wiele, badania nad nimi są dobrze udokumentowane w literaturze przedmiotu, znany jest z podstawowych kursów geografii i meteorologii. Jak każdy obserwator nieba może się przekonać, bywa że smugi kondensacyjne nie powstają, mogą prawie natychmiast zanikać, czasami utrzymują się bez zmian przez kilka godzin, a w sprzyjających warunkach termiczno wilgotnościowych rozpościerają się w jednorodną warstwę chmur wysokich – trudno stwierdzić, nie obserwując procesu, czy jest to chmura Cirrus powstała np. na czole frontu ciepłego, czy z rozpościerania się smug kondensacyjnych, lodowe kryształki której są jądrami kondensacji dla zawartej w górnej troposferze pary wodnej. Nad obszarami o dużym natężeniu ruchu lotniczego niebo bywa całkowicie zasnute chmurami Cirrus pochodzenia antropogenicznego. I nie ma w tym niczego tajnego i spiskowego. Niestety żadne zdjęcie przedstawiające „chemtrails” nie zawiera informacji, na jakiej podstawie biała smuga na niebie została zakwalifikowana do kategorii „chem….” a nie con….” Może właśnie fakt, że smugi kondensacyjne nie są ciągle obecne na niebie, nie mogą np. powstawać w takich warunkach jak obecnie, gdy temperatura na wysokości lotu samolotów wynosi „tylko” – 38 st.C, zamiast -45 - - 55 st.C i na skutek osiadania w wyżu wilgotność powietrza jest mała, budzi takie podejrzenia? O tym, że ruch lotniczy nie zamiera, można przekonać się np. na www.flightradar24.com/

O „ujemnych” smugach kondensacyjnych i wpływie smug kondensacyjnych na klimat - w jutrzejszym komentarzu.

Ryszard Klejnowski

22 sierpnia, środa, 235 dzień 2012 roku, 07:30



Treści zawarte w komentarzu synoptycznym mogą zawierać prywatne, niezależne opinie synoptyków, w związku z czym nie prezentują one oficjalnego stanowiska ICM UW. Wszelkie pytania i uwagi odnośnie komentarzy synoptycznych prosimy kierować bezpośrednio do ich autorów.