KOMENTARZ SYNOPTYKA
z dnia
Rozległy wyz znad Atlantyku rozbudowuje się na wschód, obejmując swoim klinem od zachodu obszar Polski. Rozdziela dwa odmienne w swoim charakterze układy niżowe, jeden wypełniający się nad Morzem Śródziemnym niż odcięty, drugi nad Islandią, przemieszczający się na wschód układ niżowy zasilany w swojej tylnej części chłodnym powietrzem arktycznym. Powstające na związanym z nim pofalowanym froncie fale będą stopniowo sięgać ku coraz niższym szerokościom geograficznym, jednak w najbliższych dniach wspomniany wyżej klin wyżowy im to uniemożliwi.

Wpływ wyżu zapewni nam dzisiaj pogodną aurę, w nicy i nad ranem pojawiać się będą mgła i zamglenie, zanikające w ciągu dnia, tylko lokalnie mogące utrzymywać się dłużej. Jutro przesunie się nad nami wąska strefa mało aktywnego frontu chłodnego, którego przebieg możemy śledzić na prognostycznych mapach linii prądu, opadu i zachmurzenia.

CHEMTRAILS w METEOLOGICAL – TECHNOLOGY INTERNATIONAL

Ukazało się już kolejne internetowe wydanie (August 2012) magazynu „METEOROLOGICAL – TECHNOLOGY INTERNATIONAL” (www.ukipme.com/mag_mti.htm) prezentującego techniczne i technologiczne nowiny ze świata meteorologii, hydrologii, oceanologii, badań i prognoz stanu atmosfery i hydrosfery oraz przestrzeni kosmicznej. Daje przegląd najnowocześniejszych dostępnych produktów znanych firm wytwarzających urządzenia i systemy pomiarowe oraz oprogramowanie stosowane w badań w zakresie szeroko rozumianego środowiska naturalnego. W ostatnim wydaniu, wielu obok artykułów na temat nowoczesnych rozwiązań w zakresie meteorologii radarowej (np. jednego z pierwszych meteorologicznych zastosowań radaru z fazowaną wiązką – rozwiązania stosowanego dotąd w technologiach militarnych) znajdziemy również artykuł poświęcony tzw. chemtrails – smugom chemicznych, o których pisałem w komentarzach 22 i 23 sierpnia. Jak wynika z przytoczonych w artykule danych z każdego kilograma paliwa lotniczego powstaje 1,4 kg pary wodnej. Samolot B-747 – Jumbo Jet lecąc na wysokości przelotowej spala ok. 10 ton paliwa na godzinę, emitując do atmosfery około 2,75 kg pary wodnej na sekundę. Nic więc tajemniczego, a tym bardziej tajnego w smugach kondensacyjnych, podświetlanych czasem promieniami zachodzącego Słońca , nadającymi im fascynujący wygląd. Więcej na ten temat na stronach 74-75 tegoż MAGAZYNU (viewer.zmags.com/publication/42e2ab6c... .

Zachęcam do lektury oraz bezpłatnej prenumeraty internetowego i tradycyjnego wydania „papierowego”

Ryszard Klejnowski

04 wrzesień, wtorek, 248 dzień 2012 roku; 08:00



Treści zawarte w komentarzu synoptycznym mogą zawierać prywatne, niezależne opinie synoptyków, w związku z czym nie prezentują one oficjalnego stanowiska ICM UW. Wszelkie pytania i uwagi odnośnie komentarzy synoptycznych prosimy kierować bezpośrednio do ich autorów.